Социалната мрежа LinkedIn вече наброява 5 000 000 професионалисти. Разбира се, за България бройката е по-малка, ако се абстрахираме от множеството сънародници, които работейки и живеейки в чужбина, също имат свои профили там. Ако вие сте специалист по подбор на персонала, е добре да се възползвате от възможността, която LinkedIn ви дава и да подбирате бъдещите си колеги през още един канал. Как по-добре може да стане това: • Абонирате се за професионална група в мрежата; • Създавате своя професионална група и каните сходни профили; • Публикувате своята обява в секцията Jobs на професионалната група. Колкото повече професионални направления покривате като специалист по подбор на персонал, в толкова повече групи е добре да присъствате. Предимствата на подобен тип анонси за работа: • Достигат до широк кръг от специалисти в конкретна област; • Работят ефективно, тъй като хората сме социални същества и споделяме помежду си; • Безплатни са; • Добивате популярност. Недостатъци: • За сега няма
Възможностите за допълнително материално стимулиране на служителите в България или т.нар. схеми за дългосрочно мотивиране на служители, обвързани с преставянето им на работното място, са един важен елемент в дългосрочното привличане, задържане и професионална реализация на талантите на пазара на труда. Те са част от стратегиите за успешно управление на талантите и част от стратегиите на сериозните български работодатели за успешно изграждане и развиване на работодателска марка. 1. Ваучери за храна – това са средствата, предоставени под формата на ваучери за храна на работници и служители от техния работодател, при условията на чл. 209, ал. 1 от Закона за корпоративното подоходно облагане. 2. Допълнително пенсионно осигуряване (т.нар. трети стълб) е възможност, предпочетена от много международни фирми, опериращи на българска територия. Въпреки това има и фирми с изцяло български мениджмънт, които започват да предлагат тази опция на служителите си. Този трети стълб е в размер на
Кариерната промяна е непрекъснат процес, в който професионалистите се реализират на работното си място или сменят работодателя си, за да постигнат максимално професионалните си цели. Когато Ви напускат служители без значение от позицията, която заемат, е добре като работодател да сте подготвени. За целта е необходимо да разполагате с подходящ инструмент за анализ и обратна връзка. Изходящите интервюта са предназначени за доброволно напускащите работодателя си. Те се провеждат след съгласие между представител Човешки ресурси и напускащия служител. Каква обратна информация можете да получите от изходящо интервю? • ако желаете да съберете информация за работните условия и възможностите за подобряването им; • ако желаете да прецизирате работни процеси; • ако желаете да подобрите управлението на екипите си; • виждайки другата гледна точка, можете да получите още добри идеи за развитието на бизнеса си; • в случай, че имате подозрение за нарушение правата на личността За да не бъде оставено в
Коментари