Възможностите за допълнително материално стимулиране на служителите в България или т.нар. схеми за дългосрочно мотивиране на служители, обвързани с преставянето им на работното място, са един важен елемент в дългосрочното привличане, задържане и професионална реализация на талантите на пазара на труда. Те са част от стратегиите за успешно управление на талантите и част от стратегиите на сериозните български работодатели за успешно изграждане и развиване на работодателска марка. 1. Ваучери за храна – това са средствата, предоставени под формата на ваучери за храна на работници и служители от техния работодател, при условията на чл. 209, ал. 1 от Закона за корпоративното подоходно облагане. 2. Допълнително пенсионно осигуряване (т.нар. трети стълб) е възможност, предпочетена от много международни фирми, опериращи на българска територия. Въпреки това има и фирми с изцяло български мениджмънт, които започват да предлагат тази опция на служителите си. Този трети стълб е в размер на...
Социалната мрежа LinkedIn вече наброява 5 000 000 професионалисти. Разбира се, за България бройката е по-малка, ако се абстрахираме от множеството сънародници, които работейки и живеейки в чужбина, също имат свои профили там. Ако вие сте специалист по подбор на персонала, е добре да се възползвате от възможността, която LinkedIn ви дава и да подбирате бъдещите си колеги през още един канал. Как по-добре може да стане това: • Абонирате се за професионална група в мрежата; • Създавате своя професионална група и каните сходни профили; • Публикувате своята обява в секцията Jobs на професионалната група. Колкото повече професионални направления покривате като специалист по подбор на персонал, в толкова повече групи е добре да присъствате. Предимствата на подобен тип анонси за работа: • Достигат до широк кръг от специалисти в конкретна област; • Работят ефективно, тъй като хората сме социални същества и споделяме помежду си; • Безплатни са; • Добивате популярност. Недостатъци: • За сега няма...
Отскоро се заговори в професионалните среди на специалистите човешки ресури не просто за профил на кандидат за работа, а за личен бранд и изградено портфолио на кандидат за работа. Какво всъщност стои зад този термин? Всеки, който кандидатства за работа, трябва да умее да се отличи от останалите кандидатури с професионално изготвена автобиография на роден и/или чужд език, запомнящо се мотивационно писмо, отлично представяне на първо интервю за работа. На пръв поглед това е достатъчно. Но с развитие на обществото и възникването социалните мрежи в интернет със специфичният начин, по който те „разказват“ за работната история на всеки един от нас, стана важно и по какъв начин кандидатите се отличават с проектите си, референциите си и амбициите си пред по-голяма аудитория от контакти. Защо големите компании търсят таланти с профили, които стоят по-добре на фона на всички останали, по отношение на работни позиции, работни проекти, референции? Най-логичният отгово...
Коментари