КАК ПУБЛИКУВАНЕТО НА ОБЯВА ЗА РАБОТА МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ НА СТАРТИРАЩИТЕ ПРЕДПРИЕМАЧИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ТЕХНИЯ ИМИДЖ?

Допреди няколко десетилетия, когато нямаше ИНТЕРНЕТ портали за работа, всички обяви се публикуваха във вестниците. Тогава въпросът беше как да се открои обявата за работа и едно от решенията бе тя да се публикува цветна.

Комуникацията и връзките с обществеността са важна част от създаването на имидж на добър и желан работодател. Човешките ресурси са важна част от имиджа на всяка фирма и затова работодателите гледат прагматично на публичната си визия. Така те по-лесно привличат и задържат талантите.

В днешни дни първото и най-важно условие, за да се проведе една добра кампания по подбор, е да се създаде комуникация, основана на истинността. Добре е да не се дават напразни обещания на кандидатите. Компанията трябва да извлече най-доброто от своите ценности, култура и визия. Добре е в обявата за работа да се включи информация за корпоративната структура, за да знае бъдещия служител къде е неговото място и кой е неговия пряк ръководител. Това има значение за бъдещата удовлетвореност от работата и разбирателството с прекия ръководител. Много известни компании в стремежа си да покажат добър имидж публикуват обемни цветни обяви, за да привлекат таланти. Така демонстрират големина и присъствие на пазара. Други, по-малки компании, също търсят начин създадат обяви със стил в същия тон и използват идеите на по-големите. Това върши работа, когато става въпрос за експертни позиции. Но винаги е по-добре да се опитате да бъдете различни, за да сте интересни на аудиторията, дори когато шаблонът е удобен.

Една добре обмислена комуникационна стратегия за подбор привлича не само бъдещи служители, но и клиенти, а също и бизнес партньори. Силата на обявите за подбор е в това, че използвайки добър стил и тон, помагат за позиционирането на компанията в съзнанието на всички. Креативността мотивира талантите и ги кара да мислят извън шаблона. Дава им визия за бъдещо развитие, тъй като ги интригува и те кандидатстват за работата.

Как всъщност да създадем добрата обява за работа? Ето няколко практически съвета:

1. Преценете добре каква е позицията. Знаете наименованието й, но какво се крие зад него?

2. Кой е идеалният кандидат? Добре е да си изградите мисловна картина за това кой сте вие и какъв е вашият екип. Когато пишете обявата си я насочете към този, който ще се впише като човек във вашата фирма.

3. Какви умения трябва да притежава вашият кандидат? Когато филтрирате автобиографиите не гледайте само образователния ценз. Накарайте кандидатите да ви демонстрират качества и умения от бизнеса.

4. Какъв опит или стаж търсите? Обикновено в обявите се посочва някакъв минимално изискан стаж в дадена област. Това обаче обезкуражава младите таланти. Затова ги провокирайте с нещо нестандартно.

5. Колко кандидатури очаквате след публикуването на вашата обява? Важно е да изясните този момент преди това. Ако търсите конкретен специалист или ръководител е добре да получите по-малко, но по-качествени автобиографии. От друга страна, ако става въпрос за стажанти, тогава ще ви е нужна по-голяма бройка. Колкото повече прецизирате обявата, толкова по-малко кандидатури ще имате.

6. Каква конкретна информация да съдържа обявата? Най-основната е: име и адрес на фирмата с кратко описание на типът бизнес, в който оперирате; наименование на позицията с изброени отговорности; специални изисквания като извънработни часове и/или пътувания извън населеното място; крайна дата за кандидатстване по позицията; изисквани документи и лице за контакт.

7. Как да отразите уникалността на фирмата си? Обявата за работа е маркетингова дейност, така че е добре да покажете повече от ценностите на фирмата ви. Например можете да сложите лого, да е издържана в корпоративен цветови стил. Шрифтовете също са важни: Times New Roman е прекалено формален, докато Comic Sans е много крещящ. Добра идея е да се допитате и до своите колеги за последното, тъй като неправилният избор може да доведе до неуспех или до загуба на доверие.

8. Как вашата обява да се открои на фона на останалите? След като решите къде да поставите обявата си, хвърлете по един поглед и на конкуренцията. Как другите компании и с какви позиции печелят вниманието? След това решете как да съставите наименованието на позицията, така че да се открои.
9. Поставете се на мястото на кандидат за работа. Достатъчно атрактивна ли е обявата? Ако това е сферата на вашата експертиза, бихте ли подали документи? Разберете какво интригува хората от екипа ви и защо са кандидатствали за работа при вас. Това ще ви помогне да структурирате обявата. Например, ако мотиватор е обучението, а не заплащането, направете посланието си насочено към допълнителните бонуси.

Източници:
HotJobs
The recruiter's guide to online job marketing

Коментари

Популярни публикации от този блог

КАК ДА ПУБЛИКУВАМЕ ОБЯВИ ЗА РАБОТА В LINKEDIN

ДОПЪЛНИТЕЛНО МАТЕРИАЛНО СТИМУЛИРАНЕ НА СЛУЖИТЕЛИ В БЪЛГАРИЯ

ИЗХОДЯЩИ ИНТЕРВЮТА