ПОЗИТИВНА ОЦЕНКА НА РЕЗУЛТАТИТЕ

Когато управлявате екип, никога не подценявайте силата на позитивната оценка. Тя може да бъде мощен стимулатор за мотивацията на вашите служители. Винаги давайте навременна позитивна оценка, когато някой от екипа ви е свършил качествена и навременна работа.

Ако се чудите как точно и в кой момент да дадете положителна оценка, ето няколко насоки:


На момента – позитивната оценка е прекалено важна, за да отлагате момента. Кажете нещо добро веднага.

Публично – докато негативната оценка е редно да бъде дадена на четири очи, позитивната трябва да е публична. Направете я пред целия екип. Тя е стимул и за всички останали ваши сътрудници.

Бъдете конкретни – не казвайте просто „браво”, а бъдете по-конкретни. Ако ваш служител е направил подобрение на работния процес или е обслужил клиенти по професионален начин и те са останали доволни, кажете кое точно е постижението му. Повторете задоволството си от свършената работа и на общи събирания на компанията, в която работите. Не използвайте суперлативи.

Правете подобни оценки на хората от екипа си по-често – не чакайте големия успех да дойде от самосебе си. Забелязвайте и по-малките, те са част от големия! Големият успех заслужава голямо празненство, а по-малките заслужават внимание.

Бъдете искрени – не хвалете служител просто затова, че е дошъл навреме. И не поздравявайте някого, просто защото си е свършил работата, за която му се плаща. Хората правят разлика между нещата и ще ви разберат много правилно. Когато давате позитивна оценка имайте точно нея предвид.

Усмихвайте се - когато давате позитивна оценка покажете, че наистина оценявате по достойнство човекът, който се е представил добре. Важно е и тялото ви да носи същото послание. Показвайки, че знаете какво е добре свършена работа, нека и стоящите срещу вас да разберат какво сте имали предвид.

Не си създавайте фаворити – фаворитизирането на конкретни служители намалява мотивацията за работа на целия екип. Не правете сравнения на база „най-добър” сред екипа си. Покажете априори, че всеки един от тях е професионалист. Карайте ги да правят множество „правилни неща”. Това ще доведе до сплотяването на екипа и до по-голяма производителност.

Ценността на положителното послание е в неговата способност да се превръща в агент на промяната. Управлявайте екипа си чрез подходяща промяна.

Коментари

Популярни публикации от този блог

КАК ДА ПУБЛИКУВАМЕ ОБЯВИ ЗА РАБОТА В LINKEDIN

ДОПЪЛНИТЕЛНО МАТЕРИАЛНО СТИМУЛИРАНЕ НА СЛУЖИТЕЛИ В БЪЛГАРИЯ

ИЗХОДЯЩИ ИНТЕРВЮТА