Публикации

Весела Коледа и Щастлива 2012 Година!

Изображение

ЧОВЕШКИЯТ КАПИТАЛ И БИЗНЕС РАСТЕЖА - ДВЕТЕ СТРАНИ НА ЕДНА МОНЕТА

Докато корпорациите агресивно продължават да търсят нови начини, за да стимулират високия растеж, стратегиите им за персонала трябва да са в съзвучие с техните бизнес инициативи. В днешния нов работен свят човешкия капитал и бизнес растежа трябва да са двете страни на една и съща монета. Това означава, че е време организациите да се обърнат към намирането на неоткритите таланти в собствените си редици. Служителите са Ваши клиенти и затова е добре да подходите по-интелигентно в използването на базата си от таланти, за да рестартирате своя растеж. Съществуват два различни типа организации – предприемаческа и традиционна. Това са две изначално различни структури. В предприемаческата структура съществува среда, която стимулира изобретателността на своите служители. В нея иновациите са на първо място. Идеите и предприемчивостта на служителите се насърчават, така че те да дадат най-доброто от себе си. Посредством идеите хората се съревновават помежду си по справедлив начин и се вдъхновя

ИЗХОДЯЩИ ИНТЕРВЮТА

Кариерната промяна е непрекъснат процес, в който професионалистите се реализират на работното си място или сменят работодателя си, за да постигнат максимално професионалните си цели. Когато Ви напускат служители без значение от позицията, която заемат, е добре като работодател да сте подготвени. За целта е необходимо да разполагате с подходящ инструмент за анализ и обратна връзка. Изходящите интервюта са предназначени за доброволно напускащите работодателя си. Те се провеждат след съгласие между представител Човешки ресурси и напускащия служител. Каква обратна информация можете да получите от изходящо интервю? • ако желаете да съберете информация за работните условия и възможностите за подобряването им; • ако желаете да прецизирате работни процеси; • ако желаете да подобрите управлението на екипите си; • виждайки другата гледна точка, можете да получите още добри идеи за развитието на бизнеса си; • в случай, че имате подозрение за нарушение правата на личността За да не бъде оставено в

КАК ДА КАНДИДАТСТВАМЕ ЗА РАБОТА

Във живота на всеки от нас се случва да вземе решение за професионална реализация. Най-често тя е съпроводена и с промяна на работното място. Какви са начините и по какви канали можем да търсим работа: Обява за свободна работна позиция – винаги следвайте инструкциите, написани в обявата. Ако е даден конкретен имейл, изпратете изисканите документи на него. Езикът, на който трябва да е написана автобиографията ви, е езикът от работната обява, освен ако не е посочен друг. Не забравяйте и снимка. Съвет: Никога не слагайте снимка от плажа, парти с приятели или такава от извънработна обстановка. В противен случай кандидатурата ви ще отпадне автоматично. Компания в предпочетен бранш – харесали сте компания, в която искате да работите. Няма обявена свободна позиция, но имате желание да станете част от екипа. Можете да се обадите по телефона, за да се информирате за необходимите документи, които трябва да попълните или да прикачите в имейл автобиографията си с придружителен текст. Съвет: Ни

ПРОФЕСИОНАЛНО ОБУЧЕНИЕ И СТАЖ ВЪВ ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

Екипът на СимРа Консултинг Истърн Юръп ЕООД анонсира нова услуга в портфолиото си - продължаващо професионално обучение за специалисти от следните браншове: • хотелиерство • ресторантьорство • кетъринг • медицински грижи В партньрство с доставчик на професионално обучение от Великобритания, по одобрен правителствен проект за български и румънски граждани, всички желаещи да се обучават в регионите Кент и Съсекс, добиват статут на официално пребиваващи студенти и стажанти за едногодишен период с Жълта карта. За програмата могат да кандидатсват професионални готвачи, хотелски мениджъри, камериери/ки, сервитьори/ки, рецепционисти/ки, медицински сестри/братя, лични асистенти. Обучителните курсове се провеждат в 16 колежа и университета и 9 доставчика на професионално обучение, одобрени от Британското правителство. Минимални изисквания, на които трябва да отговарят обучаващите се: професионална квалификация, поне една година трудов стаж в професионалното направление, свободно говорим амглийс

ПО ВРЕМЕ НА ИНТЕРВЮ

Важно е първото впечатление, което оставяте пред интервюиращия ви. С първото влизане в помещението е важно да изглеждате добре, да не сте облечени в крещящи цветове и да се усмихвате. Започнете да говорите на по-неутрална тема като времето например. След това се представете най-общо кой сте, какво ви води на това място, разкажете мотивирано какво ви е накарало да подадете документите си за тази позиция. По време на интервюто ще ви бъдат задавани най-различни допълнителни въпроси, възможно е да ви дадат и психологически тестове. По-надолу ще прочетете някои от най-задаваните въпроси и примери за това как трябва да отговорите: • Защо искате да напуснете работата си? Не казвайте, че не понасяте шефа си или че имате конфликт с него! Разкажете за своите професионали намерения и за това, че желаете да работите за тази компания, която ще допринесе за вашето развитие. • Вие сте прекалено квалифициран за тази длъжност! Опонирайте с това, че сте човек, който няма нужда от въвеждане в работата, з

КАК ДА ПУБЛИКУВАМЕ ОБЯВИ ЗА РАБОТА В LINKEDIN

Социалната мрежа LinkedIn вече наброява 5 000 000 професионалисти. Разбира се, за България бройката е по-малка, ако се абстрахираме от множеството сънародници, които работейки и живеейки в чужбина, също имат свои профили там. Ако вие сте специалист по подбор на персонала, е добре да се възползвате от възможността, която LinkedIn ви дава и да подбирате бъдещите си колеги през още един канал. Как по-добре може да стане това: • Абонирате се за професионална група в мрежата; • Създавате своя професионална група и каните сходни профили; • Публикувате своята обява в секцията Jobs на професионалната група. Колкото повече професионални направления покривате като специалист по подбор на персонал, в толкова повече групи е добре да присъствате. Предимствата на подобен тип анонси за работа: • Достигат до широк кръг от специалисти в конкретна област; • Работят ефективно, тъй като хората сме социални същества и споделяме помежду си; • Безплатни са; • Добивате популярност. Недостатъци: • За сега няма