Публикации

ДА СИ НАМЕРИМ РАБОТА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА ИЛИ ДА НАМЕРИМ ДОБРИ СЛУЖИТЕЛИ?

Напоследък много консултанти съветват кандидати за работа как да създадат атрактивно портфолио, за да успеят на пазара на труда. Важно е да имате добра автобиография и мотивационно писмо. Да знаете как да се държите по време на интервю. Трябва и да знаете как да увеличите шансовете си за работа като кандидатствате по обяви за работа, активирате лични контакти, общувате по много и различни поводи с различни хора на живо и онлайн. Никъде не видях обаче съвет за компаниите, които използват този момент, за да попълнят редиците си с талантливи служители. Общоизвестен факт е, че подборът на персонал е като продажбите. И че трябва не само кандидатът, но и компанията да се лансира добре на пазара на труда. Което преведено на по-прост език означава, че постулатите, които важат за едната страна, важат и за другата. Не е достатъчно просто да публикувате обява, че търсите хора. Тя ще има ефект, но само до някаква степен. Добре е да разширите каналите си на търсене на таланти. Да използвате специал

ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ!

Изображение
С пожелания за мир и спокойствие за Вас и домът Ви от СимРа Консултинг!

ОЦЕНКА ПО ВРЕМЕ НА КРИЗА

Какво се случва с човешкия капитал по време на криза? Свиват се бюджети, съкращават се сътрудници, затварят се цели производства, фалират фирми.... Защо е важно да анализираме ситуацията? Защо е важно да вземем жизненоважни решения за съществуването на бизнеса си? Защо трябва по време на криза да направим оценка на служителите си? Когато се задават трудни времена и сме притиснати от неизбежността, е добре да преосмислим стратегиите си за справяне със ситуацията. Масовата реакция е да се съкратят бюджетите по обучение и развитие на персонала. Да се намали работното време, да се съкратят хора. Това обаче не е изход от ситуацията, а бумеранг, който ще се завърне с пълна сила върху мениджърите, и то с отрицателен заряд. Доскоро в България се говореше за липсата на квалифицирани кадри. След началото на кризата всички започнаха да се самоуспокояват, че сега на пазара ще излязат качествените хора. На практика се оказа, че това не е вярно. Защото не може да има качествени хора, ако преди това

ОБУЧЕНИЯ И ПРОЕКТИ ПО ЗАЯВКА

Изображение

КАК ДА СТАНЕМ ЛИДЕРИ

Общоприето е схващането, че лидерството е дадено, а не се взима. Също така се знaе, че лидерите се раждат, тъй като това е естествена дарба. В някои аспекти това е така. Но има някои качества, които могат да бъдат придобити, за да се промени статуквото. Така нареченият роден лидер е харизматичният индивид. Той по естествен начин се харесва на останалите и е в състояние да ги убеди да направят, това което той иска. Лидерът има глобален поглед над ситуациите и бърз отговор на проблемите. Той е спокоен, когато светът около него експлоадира. Той помни имена и профили на хората, които е видял. Той е многофункционална личност. Той има дарбата да преговаря вътре и извън организацията. Той оценява и знае как да подбере и накара най-добрите специалисти да работят с него. Той е визионер. Той е смирен и притежава професионална тактичност.... Всъщност всички тези качества могат да бъдат придобити от всеки, който желае да заеме по-висока позиция, да управлява организация, група или тим. Първото, ко
Изображение
СимРа Консултинг Ви пожелава успешни начинания в професионален план, щастлива и безметежна Нова 2009 Година и много сбъднати мечти! SimRa CEE wishes you professional success, happy and prosperous New 2009 Year and dreams come true!

КАК ПУБЛИКУВАНЕТО НА ОБЯВА ЗА РАБОТА МОЖЕ ДА ПОМОГНЕ НА СТАРТИРАЩИТЕ ПРЕДПРИЕМАЧИ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА ТЕХНИЯ ИМИДЖ?

Допреди няколко десетилетия, когато нямаше ИНТЕРНЕТ портали за работа, всички обяви се публикуваха във вестниците. Тогава въпросът беше как да се открои обявата за работа и едно от решенията бе тя да се публикува цветна. Комуникацията и връзките с обществеността са важна част от създаването на имидж на добър и желан работодател. Човешките ресурси са важна част от имиджа на всяка фирма и затова работодателите гледат прагматично на публичната си визия. Така те по-лесно привличат и задържат талантите. В днешни дни първото и най-важно условие, за да се проведе една добра кампания по подбор, е да се създаде комуникация, основана на истинността. Добре е да не се дават напразни обещания на кандидатите. Компанията трябва да извлече най-доброто от своите ценности, култура и визия. Добре е в обявата за работа да се включи информация за корпоративната структура, за да знае бъдещия служител къде е неговото място и кой е неговия пряк ръководител. Това има значение за бъдещата удовлетвореност от ра